شیطان کوه لاهیجان ☀️ معرفی کامل شیطان کوه لاهیجان + مسیر دسترسی

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان ؛ کوهی در قلب شهر

اگر به شمال ایران سفر کرده باشید، بدون شک اسم شیطان کوه را که جزء محبوبترین جاهای دیدنی لاهیجان می‌باشد شنیده اید. کوهی که در وسط شهر با خدمات رفاهی و تفرحی فراوان قرار دارد. درختانی بلند، تپه ماهورهایی پوشیده از بوته های چای، پله هایی که شما را به نوک قله می برند. همه و همه زیبایی های این کوه را چند برابر می کند. برای اینکه در مورد تمامی قسمت های شیطان کوه لاهیجان و علت نامگذاری بیشتر بدانید، ما را تا انتها همراهی کنید.

شیطان کوه؛ کوهی در قلب شهر

در مورد شیطان کوه لاهیجان

امتداد رشته ‌کوه‌های البرز بوده که با دامنه‌ هایی جنگلی و سر سبز در شرق گیلان قرار دارد و همچنین از معروف ترین جاهای دیدنی عروس گیلان به شمار می رود. اگر اهل پله نوردی هستید، می توانید از طریق پله ها این مسیر را رفته و به قله کوه برسید، در غیر اینصورت برای رسیدن به قله کوه می توانید از طریق راه ماشین رو به سمت بالا کوه رفته و از خدمات رفاهی و تفریحی آن استفاده کنید. همچنین نمای زیبایی از شهر را در غروب زیبای آن ببینید.

سفری بر فراز لاهیجان

برای رسیدن به بالای کوه، به سمت آبشار می رویم، در کنار آن پله هایی زیبایی قرار دارند که با نظم خاصی تا انتها چیده شده اند. پله ها را طی می کنیم، در بین راه درختانی که به زیبایی قد علم کرده اند، بوته های زیبایی که در جای جای آن قرار دارد، این مسیر را شبیه به مکانی بسیار رویایی کرده است.

آبشاری که از وسط آن رد می شود، آرم لاهیجان که در فراز آن نصب شده است، پله هایی که در فصل های مختلف زیبایی های مختلفی را به آن می بخشند. فصل پاییز را در این مکان تصور کنید؛ روی پله ها قدم می گذارید، در حالی که صدای خش خش برگ ها شما را در یک دنیای دیگر غرق می کند. صدای پرندگانی که با صدای برگ ها ترکیب می شوند و طبیعت را به رخ می کشند. زیبایی ها را میبینید؟! وقتی که درختان با رنگ های پاییزی در طول کل مسیر در هم آمیخته شده اند و در بعضی جاها تونلی را به وجود آورده اند. بعد از رسیدن به قسمتی که آبشار از آن شروع می شود، می توانید عکس هایی زیبا ثبت کنید. در آن مکان شما می توانید زیبایی های شهر از جمله استخر را به صورت کامل ببینید. تصور کنید در کنار محلی که آب از آن جاری می شود، قرار میگیرید و در پشت سرتان استخر بزرگ لاهیجان دیده می شود؛ چه عکس فوق العاده ای!

ادامه پله ها شما را به زیپ لاین می رساند، اگر عاشق هیجان هستید، زیپ لاین می تواند زمانی که از روی استخر عبور می کنید، باعث ایجاد آدرنالین شود. مسیر را ادامه می دهید، در بین درختان سبز و زیبا به کافه سنتی می رسیم. می توانید در خنکای پاییز، در حالی که بر فراز شیطان کوه لاهیجان نشسته اید و خانه هایی با سقف های رنگارنگ را تماشا می کنید، با نوشیدن یک لیوان چای خوش طعم و خوش عطر، خستگی را از تن خود دور نمایید.

بعد از استراحتی کوتاه و ثبت عکس هایی زیبا می توانید به سمت شهربازی بروید. چرخ و فلکی که در فراز قله قرار دارد و شما می توانید زیبایی های شهر را از بالا تماشا کنید. شهر زیبای لاهیجان در شب نمای بسیار زیبایی دارد، چراغ هایی که در جای جای آن قرار گرفته است، نمای زیبایی را به شهر داده اند؛ برای دیدن این همه زیبایی می توانید، چرخ و فلک را شب تجربه کنید. دستگاه های بازی زیادی در این مکان قرار دارد که می توانید برای تفریحات خود از آن استفاده نمایید. همچنین تله کابین لاهیجان را در این قسمت مشاهده می کنید. با استفاده از آن می توانید بر فراز شهر حرکت کرده و در نهایت به محلی برسید که در آن کافی شاپ و آلاچیق هایی دیده می شود که زیبایی های شهر را بمی توان دید.

تله کابین لاهیجان

مسیر دسترسی به شیطان کوه لاهیجان

اگر می خواهید از طریق هوایی (مسیر تهران تا رشت حدود نیم ساعت می باشد) و یا ریلی (از تهران تا رشت حدود 5 ساعت طول می کشد. این مسیر به قدری زیبا می باشد که هرگز از انتخاب قطار برای سفر خود پشیمان نمی شوید، جنگل ها و کوه هایی سرسبز در این مسیر منتظر شما هستند) به این شهر بیایید ، لازم است در ابتدا به شهر رشت رفته و سپس با سواری خود را به لاهیجان برسانید، حدود 52 کیلومتر از رشت تا لاهیجان می باشد. اما اگر با سواری شخصی خود از پایتخت به سمت لاهیجان می روید، لازم است فاصله 351 کیلومتری را از اتوبان به سمت لاهیجان رانندگی کنید. با سرعت متوسطه حدود چهار ساعت و ۴۸ دقیقه طول می کشد تا به این شهر برسید. بعد از پلیس راه رشت از شهر سنگر خارج شده و به سمت جاده سیاهکل و لاهیجان برانید.

بعد از رسیدن به لاهیجان از طریق دو راه می توانید به سمت شیطان کوه بروید، اگر می خواهید مسیر پله ها را طی کنید، لازم است، از سمت بلوار خلیج ‌فارس و خیابان مطهری در اطراف استخر بروید و از کنار آبشار به سمت فراز شیطان کوه برسید. (توجه داشته باشید که این مسیر دارای 700 پله بوده و در فصل تابستان و هوای شرجی می تواند کار دشواری باشد)

در صورتی که می خواهید با خودروی شخصی تان به قله کوه برسید، لازم است به میدان کاشف السلطنه رفته و وارد خیابان طلای سبز شوید. در این مکان پارکینگی اختصاصی برای ماشین ها وجود دارد.

چرا شیطان کوه؟ (دلیل نامگذاری شیطان کوه لاهیجان)

دلیل این نامگذاری موارد مختلفی می تواند باشد که از زبان محلی های این شهر شنیده ایم؛ افرادی معتقدند که در این کوه گنجی مخفی شده و مار بسیار بزرگی از آن محافظت می کند، به دلیل وجود این مار به این اسم شناخته شده است. عده ای نیز معتقدند که این کوه محل گذر پادشاهان و شیخان بوده است. به همین دلیل شیخان کوه نام داشته که با گذر زمان و افسانه هایی که مردم داشتند، به شیطان کوه تغییر اسم داده است.

افراد دیگری نیز غاری را در میان کوه تصور می کنند که در زمان های گذشته از آن صداهای وحشتناکی منعکس می شد. بنابراین آن را صدای شیطان دانسته و این نام را انتخاب کرده اند. این ها می توانند افسانه باشند که به صورت نسل به نسل در بین مردم وجود داشته است.

ولی داستانی که بیشتر مردم به آن معتقدند، این است که شیطان کوه محل زندگی پادشاهان محلی لاهیجان بوده و آخرین بازمانده‌ آن با حمله ای که شاه عباس صفوی کرده است، از بین می ‌رود و شاه عباس جهت بدنام کردن حاکمان محلی و شورشیان این نام را انتخاب کرده اند.

شیطان کوه لاهیجان

جاهای دیدنی شیطان کوه لاهیجان

از جاهای دیدنی در اطراف شیطان کوه می توان به استخر لاهیجان و آبشار که زیبایی هایی این منطقه را دوبرابر کرده است، اشاره کرد. نمای زیبایی که از بالای کوه به وجود آمده دیده اید؟! دیدن این منظره فوق العاده می تواند لحظات شادی را برایتان ایجاد کند. برای آشنایی بیشتر با استخر لاهیجان، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

از مکان های تفریحی آن می توان به تله کابین، زیپ لاین، شهر بازی، کافه های سنتی و… که در فراز قله قرار دارد، اشاره کرد. همچنین در اطراف شیطان کوه رستوران های سنتی با غذاهای محلی، رستوران های ایتالیایی و مدرن، کافه هایی سنتی و مدرن با ویو کوه و استخر به چشم می خورد. شما می توانید لحظات خوبی را در شهر لاهیجان سپری کنید.

جاهای دیدنی شیطان کوه

بهترین زمان سفر به لاهیجان و رفتن به شیطان کوه

این کوه و جاذبه های اطراف آن در تمامی فصل ها زیبایی خاص خود را دارد. فقط توجه داشته باشید که اگر می خواهید مسیر شیطان کوه را از طریق پله ها طی کنید، بهتر است فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب نکنید، زیرا هوای شرجی مسیر را برای شما دشوار خواهد کرد. بهترین فصل سفر بهار و پاییز می باشد. در بهار دیدن درختان سرسبز و گل های زیبا می تواند حال خوبی را برایتان به ارمغان داشته باشد و در فصل پاییز درختان رنگارنگ و مسیر پر از برگ می تواند لحظات رمانتیک و عاشقانه ای را برای قدم زدن و پله نوردی در شیطان کوه لاهیجان ایجاد کند.

جاذبه‌ هایی در لاهیجان

آرامگاه شیخ زاهد گیلانی

این مقبره با شکل هرمی و فیروزه ای شکل، کاشی های رنگارنگ، بنای مربعی و مستطیلی، ایوان هایی با ستون که از انتها پهن است، در محوطه ای بسیار زیبا قرار دارد. داستان این مفبره به این صورت است که شیخ صفی‌الدین اردبیلی بنیانگذار سلسله صفویان با دختر شیخ زاهد گیلانی ازدواج می کند و شیخ او را به‌ عنوان جایگزین خودش در طریقت معرفی می کند. بعد از مرگ شیخ زاهد، شیخ صفی‌الدین این مقبره را در سال 700 می سازد. در روایتی آمده است که شیخ صفی‌الدین با دیدن خوابی که شیخ زاهد در این منطقه حظور داشته، دستور ساخت بنا را در آن زمان صادر می کند. برای آشنایی بیشتر با این مکان دیدنی می توانید مقاله مربوطه (شیخانبر لاهیجان) را مطالعه نمایید.

آدرس این مقبره در جاده لاهیجان به لنگرود در میدان شیخ زاهد گیلانی و خیابان شیخ زاهد گیلانی می باشد.

حمام گلشن

این حمام در دوره فتعلی شاه قاجار ۱۵۰ سال پیش ساخته شده است. در زمان های قدیم در این حمام حوضچه های گوناگونی دیده می شد که به ‌دلیل توسعه خیابان‌ های اطراف آن، تنها قسمتی از این حمام کهن باقی‌ مانده است. حمام گلشن را در سال ۱۳۳۴ به عنوان آثار ملی ایران ثبت کرده اند. آجرهای قرمز رنگ، گل آهک و ساروج در ساخت آن به کار برده شده است. مساخت آن ۱۸۴۰ متر مربع بوده و سه قسمت سربینه، میاندر و گرمخانه در آن دیده می شود.

در رو‌به ‌روی این حمام یک مسجد قدیمی را می بینید که با نام چهار پادشاه شناخته می شود. در این مسجد یکی از شاهان با نام سید رضی کیا به‌ همراه سه تن از اولیای مشایخ دین به خاک سپرده شده است. این بنای تاریخی نیز در فهرست آثار ملی دیده می شود. اگر به بناهای تاریخی علاقه مند هستید، از این مکان نیز دیدن کنید.

آدرس حمام در شهر لاهیجان، میدان وحدت (چهار پادشاهان) در ضلع جنوب غربی میدان، خیابان سردار جنگل می باشد.

حمام گلشن لاهیجان

اقامت در اطراف شیطان کوه لاهیجان

می خواهید شب را در خانه ها و هتل هایی که ویو آن ها به سمت کوه است، بگذرانید؟! برای رزرو ویلا در لاهیجان به سایت جیگو بروید و روزهای مورد نظر خود را انتخاب کنید تا جیگو بهترین مکان ها را مطابق با سلیقه شما معرفی نماید. همچنین می توانید برای اجاره خانه های بومگردی در اطراف لاهیجان و تمام قسمت های گبلان از این سایت کمک بگیرید. جیگو مسافرت خوبی را با امکانات بی نظیر برای شما فراهم می کند. برای اینکه با اطمینان خاطر سفر خود را به اتمام برسانید، با ما در تماس باشید، پشتیبانی 24 ساعته همراه شماست.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید