جاهای دیدنی لوندیول

لوندیول

لوندویل یکی از شهر های استان گیلان است که در قسمت شمالی آن واقع شده است . این شهر جاذبه های گردشگری بکر و زیبایی دارد . اگر شما دوست دارید به این شهر سفر کنید و از جاذبه های آن دیدن کنید ، با ما همراه باشید .

لوندویل کجاست ؟ و مسیر های دسترسی به آن :

لوندویل از توابع شهرستان آستارا است . این شهر در 60 کیلومتری شمال تالش قرار گرفته و مسافت آن از رشت حدود 3 ساعت است . اگر شما از تهران به سمت لوندویل راهی می شوید ، می توانید از آزاد راه قزوین _ رشت به سمت تالش بیایید و حدود 7 ساعت راه دارید .

دلیل نام گذاری لوندویل :

لوندویل در زبان تالشی یعنی محل رویش گل . علاوه بر این در زبان انگلیسی یعنی اسطوخودوس . دلیل نام گذاری این شهر به لوندویل ، هر چه که باشد اشاره به خوش آب و هوا بودن و رویش گل ها به خصوص گل اسطوخودوس دارد .

مردم لوندویل :

این شهر حدود 23078 نفر جمعیت دارد . اکثر مردم این شهر به زبان ترکی آذری صحبت می کنند . از لحاظ مذهبی ، اکثر مردم شیعه هستند ولی در بین آن ها اقلیتی سنی مذهب هم وجود دارد .

آب و هوای لوندویل :

شما در هر فصلی که به این شهر سفر کنید ، زیبایی می بینید ؛ در فصل بهار با طبیعتی به رنگ سفید و صورتی رو به رو می شوید که بوی شکوفه های درختان آدمی را یاد بهشت می اندازد . در فصل تابستان با طبیعتی سر سبز و زیبا مواجه می شوید و انسان هایی را که در پای آبشار در حال شنا هستند را می بینید . در فصل پاییز ، برگ های نارنجی درختان را بر روی تالاب استیل ، رقصان می بینید و در فصل زمستان هم بارش باران و بوی خاک هوش از سر شما را می پراند !

آب و هوای این شهر مرطوب و معتدل است و ممکن است اوایل تابستان کمی اذیت شوید ولی از اواسط مرداد به بعد هوا کم کم خنک می شود .

آبشار لاتون لوندویل :

آیا تاکنون چیزی راجبه بلند ترین آبشار ایران شنیده اید ؟ آبشار لاتون در 15 کیلومتریِ قسمت جنوبی آستارا قرار دارد . دلیل بلند ترین آبشار بودن آن ، 105 متر ارتفاعش است . این آبشار از کوه اسپیناس سرچشمه می گیرد و به آبشار لاتون ریخته می شود . البته در اطراف آبشار لاتون ، آبشار های دیگری هم وجود دارند که ارتفاع آن 65 متر است ولی به دلیل مسیر سختی که دارند ، بازدید زیادی از آن ها نمی شود .

برای رسیدن به این آبشار ، باید  وارد  روستای کوته کومه شوید . این روستا در غرب لوندویل قرار دارد و باید برای رسیدن به آبشار از باش محله عبور کنید . این روستا چشمه های آب گرم دارد که برای انواع بیماری ها بسیار مفید است و شما می توانید از این نعمت خدا دادی استفاده کنید .

شما برای دیدن آبشار لاتون می توانید ماشین خود را در پارکینگ آبشار پارک کنید و با پیاده روی و دیدن مسیر زیبای آن به آبشار برسید . در مسیر رسیدن با انواع پرندگان و حیوانات رو به رو می شوید و می توانید آن ها را از نزدیک ببینید . البته در این منطقه حیواناتی مثل گراز ، خرس و … هم وجود دارد ؛ ولی مسیر رسیدن به آبشار کاملا ان است و شما می توانید با خیالی آسوده در آن جا قدم بردارید و از مسیر لذت ببرید .

آبشار لاتون

روستای آسیو شوان لوندویل :

این روستا به یکی از مناطق گردشگری شهر تبدیل شده است . معنی نام این روستا یعنی آسیاب آبی و در این روستا آسیاب آبی قدیمی ای وجود دارد که نشان دهنده قدمت این روستا است . این روستا در بین آبشار لاتون و آب گرم کوته کومه ، در کوه پایه آسپینه قرار دارد .

نبود خانواده در این روستا ، به دلیل نبود امکانات معیشتی و راه های دسترسی است که باعث شد اهالی آن به مناطق پایین دست مهاجرت کنند .

روستای میه کومه لوندویل :

در این روستا هم آبشار زیبایی وجود دارد . برای رسیدن به این روستا ، به خیابان فردوسی بروید و با سوال از راهنمایان ، مکان را پیدا کنید .

صخره گلین داشی و دریا چه سو ها در نزدیکی آبشار میه کومه قرار دارد . این آبشار دارای حوضچه ای برای شنا است که برای سفر تابستان بسیار مناسب است . علاوه بر این جنگل بکر و زیبایی نیز دارد .

مسیر رسیدن از لوندویل به آبشار میه کومه ، 20 کیلومتر است که فقط 7 کیلومتر آن آسفالت است و بقیه جاده خاکی می باشد . بهتر است از ماشین شاسی بلند استفاده کنید .

پیشنهاد می کنیم تمامی وسایل مخصوص کمپ را همراه خود داشته باشید . وسایل شخصی مثل کلاه ، عینک ، کرم ضد آفتاب ، بطری آب ، خوراکی و … یادتان نرود . شما می توانید دوربین عکاسی با خود ببرید و لحظه به لحظه این طبیعت زیبا را عکاسی کنید و برای خود یادگاری نگه دارید .

تالاب استیل لوندویل :

در زبان محلی به این تالاب ، تالاب مستل می گویند . علاوه بر این چون درختان توسکا در این تالاب دائما در حال جا به جایی هستند ، به آن تالاب متحرک نیز می گویند .

برای رفتن به این تالاب ، از آستارا باید به سمت جنوب حرکت کنید و به جاده رشت _ آستارا برسید و بعد از حدود 5 کیلومتر رانندگی به تالاب می رسید . این تالاب دور تا دور جاده کشیده شده و بسیار زیبا و دیدنی است .

شما می توانید قایق های پدالی یا موتوری را کرایه کنید و دور تا دور تالاب را بگردید . همچنین این مکان ، بسیار جای زیبایی برای عکاسی است .

تالاب استیل آستارا

امام زاده ابراهیم و قاسم لوندویل :

این امام زاده در جاده رشت _ آستارا قرار دارد و بقعه فرزندان امام موسی کاظم ( ع ) است . این بقعه بسیار مورد احترام زائران است و یکی از مجهز ترین اماکن مذهبی است .

حیات وحش :

این حیات وحش بین آستارا و لوندویل قرار دارد و مساحت آن حدود 1026 هکتار است . این حیات وحش در سال 1352 به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد . از جمله گیاهان و پستانداران و پرندگانی که در این حیات وحش قرار دارند می توان به نی ، لویی ، توسکای قشلاقی ، انار وحشی ، تمشک ، سمور آبی ، گور کن ، خوک دریایی ، شغال و … عقاب ها ، اردک سیاه کاکل ، اردک چشم طلایی ، پرستو های دریایی ، پری شاهرخ و … می توان اشاره کرد .

این حیات وحش از شمال به اراضی سازمان سیاحان ، از غرب به جاده آستارا _ هشتپر ، از جنوب به رود خانه لوندویل و از شرق به حریم قانونی دریای خزر محدود می شود . یک سومِ زمین های منطقه را تالاب ، و بقیه را درختچه به اشغال در آورده است .

جنگل لوندویل :

این جنگل سرشار از درختان آلو ، به ، گردو ، سیب ، فندق ، گلابی و … است که شما می توانید با گشت و گذار در این جنگل ، از این نعمت های خدا دادی استفاده کنید . این جنگل مکان بسیار مناسبی برای آخر هفته ها و دور ماندن از شلوغی شهر است .

جنگل های لوندویل

اقامت گاه ها و رستوران های لوندویل :

یکی از این اقامتگاه ها ، اقامتگاه گوزل کندیمیز است که شما می توانید بعد از گشت و کذار در این شهر ، در آن استراحت کنید .

از امکانات این اقامتگاه می توان به تخت خواب ، حمام مستقل ، توالت فرنگی ، حیاط ، یخچال ، پارگینگ ، تلویزیون ، آشپز خانه ، اسپیلت ، باربیکیو ، بخاری گازی و … اشاره کرد .

اگر شما قصد رفتن به رستوران را دارید ، می توانید به رستوران های ضیافت ، رستوران زیتون ، کباب داغ آتا ، رستوران گلدیس ، کبابی مجید و … بروید .

سخن آخر :

اگر شما قصد رفتن به این شهر توریستی را داشتید ، پیشنهاد می کنیم علاوه بر این مکان هایی که در بالا اشاره کردیم ، آرامگاه حسین بابا ، آرامگاه محمد دوست ، آرامگاه بابا علی ، مجتمع ساحلی صدف و … دیدن کنید .

سفرتان به سلامت .

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید