تالاب سوستان لاهیجان

تالاب سوستان لاهیجان

با جیگو سفری به تالاب سوستان داشته باشید!

وقتی قصد مسافرت داریم، اولین جایی که به فکرمان می رسد، استان گیلان است. در این سفر، عروس گیلان را نباید فراموش کنیم. لاهیجان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. در اینجا قصد داریم سفری به تالاب سوستان، جلبک های سرخ رنگ داشته باشیم، پس ما را در این سفر به یادماندنی همراهی کنید.

در سفر به شهر لاهیجان

بعد از سپری کردن روزهایی پر از هیجان در شهر لاهیجان، تله کابین، استخر، آبشار، شیطان کوه، غذاهای لذیذ در رستوران های سنتی و مدرن لاهیجان به سمت تالاب زیبا و سکوت بی نظیرش می رویم. فضای بسیار آرام با زیبایی هایی که گوشی خالق با قلم روی کاغذ کشیده باشد. هوای مطبوع در تمام فصل های سال، روستای زیبایی که پس از آن دریاچه ای با قشنگی های فوق العاده به چشم می خورد. در این سفر می توانید از آرامش تالاب بهره برده و از فضای زیای آن لذت ببرید. همچنین اگر به عکاسی از طبیعت و خود علاقه مندید، دوربین خود را همراه داشته باشید. در این مکان عکس های بی نهایت زیبایی را با گل های نیلوفر آبی یا لاله تالابی می توانید بگیرید.

این تالاب زیبا در کجا قرار دارد؟

روستایی که در 5 کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که نباید از دست داد. این تالاب از سمت غرب و جنوب به شالیزارهای لاهیجان، از شمال به کوه بیجار و از شرق به کتشال و تپه ماهور ها ختم می شود. شما می توانید از کوتاه ترین مسیر، در 13 دقیقه به این تالاب برسید. جاده تالاب آسفالت و بسیار خلوت می باشد.

این تالاب زیبا در کجا قرار دارد؟

مسیر دسترسی به تالاب سوستان

برای اینکه به این منطقه زیبا سفر کنید، لازم است در ابتدا به لاهیجان بروید.

از طریق هوایی: به فرودگاه سردار جنگل رفته سپس با سواری به سمت لاهیجان بروید. هواپیما از تهران و مشهد به رشت، در تمام روزهای هفته وجود دارند. از بندرعباس به رشت روزهای یکشنبه تا چهارشنبه بوده، از کیش به رشت فقط در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، از اصفهان به رشت، فقط پنجشنبه، از تبریز روزهای دوشنبه و پنجشنبه، از شیراز، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه، از اهواز سه ‌شنبه، چهارشنبه و جمعه و از عسلویه به رشت فقط روز شنبه موجود است.

از طریق قطار: اگر می خواهید سفر ریلی داشته باشید، بایستی ابتدا بلیط قزوین را بگیرید و از آن جا به سمت رشت سفر کنید. اگر در شهرهای مشهد، تبریز و تهران هستید، می ‌توانید از طریق قطار به قزوین بروید.

با اتوبوس: شما می توانید از تمامی شهرها با اتوبوس به سمت رشت آمده سپس با سواری از شهرهای جعفرآباد، کوچصفهان، رشت آباد، جولاب، ابراهیم سرا، آستانه اشرفیه (می توانید در این شهر به زیارت امامزاده نیز بروید)، بیاکو، بارکیو گوراب عبور کرده و به لاهیجان برسید.

بعد از رسیدن به لاهیجان از میدان دانشگاه آزاد که نزدیک راه است، می توانید به سمت این تالاب بی نظیر بروید. همچنین مسیری که از میدان تربیت می باشد، از راه های مناسب است. فاصله رشت تا این مکان دیدنی 49 کیلومتر بوده و در حدود 58 دقیقه طول می کشد تا به آن رسید.

درمورد تالاب سوستان لاهیجان

روستای سوستان یکی از روستاهای لیل در منطقه ای کوهستانی می باشد. آب تالاب از طریق یک رود که از کته شال سرچشمه می گیرد و همچنین باران، تامین می شود. در این مکان امکانات تفریحی و خدمات زیادی وجود ندارد؛ اگر می خواهید در این تالاب زیبا اقامت داشته باشید، می توانید از طریق سایت جیگو بهترین خانه های ویلایی، سوئیت های آپارتمانی، خانه های بومگردی و… نزدیک به تالاب را اجاره کرده و از این همه زیبایی نهایت استفاده را ببرید. در این مکان می توانید خانه هایی با قیمت های مناسب پیدا کنید و سفر خود را با هزینه ای بسیار معقولانه سپری کنید. جیگو در این مسیر همراه شماست تا بهترین سفر را تجربه نمایید.

مسیر دسترسی به تالاب سوستان

تفریحات موجود در تالاب سوستان لاهیجان

گل‌ های نیلوفر آبی را دیده اید؟! در اواخر خرداد تا اواخر شهریور این گل های زیبا رشد می کنند. زیبایی های بی نظیری که به این تالاب می بخشند، قابل توصیف نیست. این گل های آبزی به صورت زیبایی بر روی این تالاب رشد کرده و محیطی خاص را برای عکاسی ایجاد می کنند. توجه داشته باشید که چیدن این گل آسیب فراوانی به اکوسیستم وارد کرده و باعث نابودی آن می شود. این گل ها در مناطق بسیار کمی مانند منطقه استوا، جنوب شرق مانند هندوستان، آفریقا و… رشد می کند و نماد ایران باستان به حساب می آید.

در فصل پاییز و زمستان به تالا سفر کرده اید؟! پرندگان مهاجر مانند خوتکا و چنگر را خواهید دید. اگر به ماهی گیری علاقه مندید، در این تالاب ماهی های بومی در آن دیده می شود (در فصل تابستان به شدت کاهش پیدا می کند)، می توانید به صورت محدودی ماهی گیری نیز انجام دهید.

در اطراف تالاب شما شاهد جنگل هایی انبوه با درختان توسکا، بید، ماز و… خواهید بود. می توانید در این جنگل ها ساعت ها زیر سایه درختان بنشینید و از زیبایی منطقه لذت ببرید. همچنین خوابیدن در طبیعت لذتی فراوان دارد، شما می توانید ساعت ها در آؤامش بی نظیر زیر سایه درختان در فصل تابستان خواب راحتی را تجربه کنید.

اگر پس از پایان رشد نیلوفرها، شما پسته دریایی را می بینید. این گیاه مغذی ویتامین های B و C داشته و همچنین مواد مغذی بسیار زیادی مانند پتاسیم و فسفر دارد. طعم این گیاه شبیه به پسته بوده و درواقع تخک نیلوفر آبی می باشد. بنابراین از خرید و فروش این گیاه خودداری کنید، زیرا با این کار طبیعت زیبای نیلوفرهای آبی را از بین می برید.

تفریحات موجود در تالاب سوستان

بهترین زمان برای سفر به تالاب سوستان لاهیجان

می خواهید نیلوفرهای آبی را تماشا کنید و عکس های ماندگاری ثبت نمایید؟ در فصل تابستان به تالاب سفر کنید. شما می توانید در جنگل های اطراف تالاب اتراق کرده و در اقامتگاه های زیبای آن شب را سپری کنید. سایه هایی که درختان ایجاد می کنند، فضای خنکی را برای استراحت شما فراهم می نمایند. اگر تحمل هوای شرجی را دارید، در این فصل به این مکان دیدنی سفر کنید.

از نظر آب و هوایی، فصل بهار و اوایل پاییز، بهترین زمان برای سفر به شمال کشور می باشد. در این فصل ها شما نسیمی خنک و نم نم باران را تجربه می کنید. خزان تالاب با هوای ابری و مه آلود، جنگل هایی با برگ های زرد و نارنجی و سکوت بی نظیری که در آن فصل حکم فرماست، فضایی آرامش بخش و رویایی را برایتان فراهم می کند. همان طور که در بالا گفته شد، این فصل زمان مهاجرت پرندگان بوده و شما می توانید از تماشای آن ها لذت ببرید.

در فصل  زمستان نیز می توانید به این مکان دیدنی سفر کنید. متوسط هوای لاهیجان 17 درجه بوده و در فصل زمستان به منفی 9 درجه می رسد. خنکی متعادلی که در این منطقه وجود دارد، می تواند سفری به یادماندنی را در زمستان برایتان رقم بزند.

بهترین زمان برای سفر به تالاب سوستان

در سفر به تالاب سوستان لاهیجان در کجا اقامت داشته باشیم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت جیگو بهترین مکان ها را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. اگر از شلوغی شهر فرار کرده اید و می خواهید یک روز را با آرامش سپری کنید و با صدای پرندگان از خواب بیدار شده و غذاهای ارگانیک نوش جان کنید، بهترین مکان برای شما اقامت های بومگردی می باشد. این اقامتگاه ها در اطراف تالاب وجود دارد و با مراجعه به صفحه اجاره ویلا در لاهیجان میتوانید از ویلاهای موجود در این منطقه دیدن نمایید.

اگر به سفرهای لاکچری و شهر علاقه مند هستید، می توانید در ویلاهای لوکس داخل شهر لاهیجان (همراه با استخر، بیلیارد و…)، آپارتمان هایی با ویو استخر و یا کوه اقامت کنید. جیگو همراه شماست تا بهترین سفر را داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید