قلعه کول ماسال

قلعه کول ماسال

در مورد جاذبه های شهر ماسال و قلعه زیبایی که در آن وجود دارد، بیشتر بدانید!!

در این محتوا می خواهیم به سمت جاهای دیدنی ماسال برویم، 50 کیلومتری شهر رشت و جاذبه های زیبایی که در آن وجود دارد، چشم اندازهایی زیبا، ییلاقاتی که در فصل تابستان بهترین مکان برای سفر محسوب می شوند، رودخانه ها و آبشارهای طبیعی که به صورت دست نخورده و طبیعی وجود دارند و به زیبایی این شهر می افزایند. از دیگر جاذبه های این شهر که به صورت خاصی در آن وجود دارد، می توان به قلعه کول اشاره کرد. در این جا مشخصات این قلعه زیبا را بررسی خواهیم نمود؛ پس ما را تا انتها همراهی کنید.

قلعه کول ماسال

ماسال، بهشی کوچک در ایران

استان گسلان، استانی توریستی با شهرهایی که هر کدام طبیعت خاص خود را دارد، در میان مردم محبوبیت داشته و در سفرهای تابستانی و بهاری نسبت به استان های دیگر اولویت دارد. در این استان همیشه سبز، به سمت ماسال سرسبز بروید، بهشتی که به صورت گمشده در میان کوه های تالش پنهان شده است. ییلاقات آن در آسمان ها قرار گرفته و ابرها خانه ای در کنار خانه های چوبی آن برای خود دارند. رودخانه هایی که از سرتاسر کوه به سمت پایین جاری می شود، زیبایی را چند برابر کرده، کوه هایی که در سمت کوهستانی با برف هایی سپپید پوش شده اند و در سویی دیگر کوه ها با درختانی سرسبز خودنمایی می کنند. تابستان و زمستان را در یک قاب می بینید؟! ماسال زیبا با جاذبه های گردشگری خود تمام انسان ها را به سمت خود جذب می کند. در کنار این همه زیبایی به سمت قلعه می رویم، قلعه ای که در روستای کول قرار گرفته است.

قلعه کول ماسال

در مورد قلعه کول ماسال بیشتر بدانید!

در روستای کول قلعه ای را می بینیم که بر روی یک تپه قرار گرفته، ارتفاع آن سی متر بوده و چند صد سال پیش ساخته شده است. شما نیز با دیدن برخی فیلم ها، می خواهید در زمان سفر کنید؟! با رفتن به این قلعه و دیدن خشت خشت آن، گویی تاریخ را ورق می زنید و در زمان های قدیم قدم می زنید. شما فقط بقایی از آن همه عظمت و زیبایی را می بینید، اما همین مقدار نیز می تاند زیبایی و چشم اندازهای آن را به رخ کشد. در گیلان زیبا شما می توانید علاوه بر سواحل دریا مختلف، جنل هایی با درخت های تنومند و زیبا، کوه های سرسبز، آبشارهایی مرتفع، رودخانه هایی برای آب تنی در تابستان و…، مکان های تاریخی همانند قلعه رودخان و قلعه کول را که شما را به سفری تاریخی می برد، ببینید. این قلعه همانند قلعه رودخانه ماسوله شناخته شده نمی باشد؛ از این رو افراد کمی آن را می شناسند و در نتیجه این مکان زیبا در اکثر زمان ها خلوت بوده و مکانی برای آرامش و حال خوب شما خواهد بود. زیبایی خاصی که می توانید از آن به تنهایی و سکوت بهره ببرید. این مکان به احتمال زیادی مکانی امنیتی و نظامی بوده و انسان با دیدن آن ابهت و شکوهش را می تواند تصور کند.

فرض کنید در این مکان ها چه افرادی مبارزه را آموخته اند و به جنگ با کشورهای مختلف رفته اند، تصور این اتفاقات می تواند هیجان خاصی برایمان به ارمغان بیاورد. همچنین اگر اهل عکاسی هستید، می توانید عکس های هنری زیبایی در این قلعه بگیرید، عکس هایی در آلبوم هر کسی دیده نمی شود.

تفریحات متنوعی در استان گیلان وجود دارد و شما می توانید مطابق با سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. اگر اهل گشت و گذار در مکان های تاریخی هستید، دیدن قلعه کول ماسال را از دست ندهید.

بهترین زمان برای سفر به استان گیلان

تمامی افراد فصل بهار به خصوص اردیبهشت را بهترین زمان سفر به شمال کشور به خصوص استان گیلان می دانند، اما همانطور که می دانیم، مناسب ترین فصل را هر شخص بر اساس سلیقه شخصی و شغل خود تعیین می کند. از این رو اگر می خواهید هوایی معتدل همراه با نسیم خنک و گل های رنگارنگ را ببینید، فصل بهار را انتخاب کنید. اگر در تابستان از نظر کاری می توانید تعطیل کنید و به استان زیبای گیلان مسافرت نمایید، می توانید مناطق خنک مانند ییلاقات را در شهرهای مختلف مانند ماسال، تالش، لاهیجان و … تجربه نمایید.

اگر عاشق هوای خنک و باران های گاه به گاه و همچنین فضای عاشقانه هستید، فصل پاییز را انتخاب کنید. شمال ایران در فصل پاییز رویایی ترین آب و هوا را دارد و می تواند خاطرات بسیار هیجان انگیز و رمانتیکی را به وجود آورد. حتی می توانید برای ماه عسل رومانتیک خود فصل پاییز شمال را انتخاب کنید. از فصل های سرد دیگر می توانید زمستان شمال را تجربه کنید. سردی هوا در شمال می تواند لذت بخش باشد، زیرا در بعضی از روزها هوایی مطبوع و خنک را تجربه خواهید کرد و خبری از برف و سرمای طاقت فرسا نخواهد بود.

قلعه کول ماسال

بهترین مسیر دستیابی به قلعه کول ماسال

اگر از سمت پایتخت می روید، لازم است بعد از رسیدن به شهر رشت که مرکز استان است، به سمت شهر ماسال حرکت کنید و به روستای کول (تاس کوه) برسید، این مسیر از طریق جاده تمام آسفالت ماسال به کیشه خانی خواهد بود. قلعه در سال 1386 به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است. قلعه ای که در سده های دوم و سوم ساخته شده و امروزه تنها بقاهایی از آن را می بینیم.

قلعه کول ماسال

در سفر به ماسال و قلعه کول در کجا اقامت داشته باشیم؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که برنامه سفری را داشته باشید ولی بخاطر محل خواب و اقامت برنامه را کنسل کرده اید. جیگو مشکل اقامت را برای شما حل کرده است. با وارد کردن زمان و مکان سفر در سرتاسر استان زیبای گیلان، می توانید خانه های روستایی و بومگردی در داخل روستاهای سرسبز گیلان، خانه ها و سوئیت هایی رو به دریا، جنگل، ویلاهای استخردار لاکچری و… را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید تا جیگو بهترین و مناسب ترین گزینه را به شما معرفی کند. در شهر ماسال کلبه های چوبی و خانه هایی ویلایی وجود دارد، همچنین هتل هایی نیز در ارتفاعات و خود شهر دیده می شود. با جیگو دیگر نگران محل خواب خود در شهرهای استان گیلان نباشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید