بام سبز لاهیجان

هر آن چه باید، قبل از رفتن به بام سبز بدانید!

بام سبز لاهیجان یکی از جاهای دیدنی لاهیجان است که با دارا بودن فضای سبزی در بالای قله، ویو بی نظیر، درختانی بلند، زیبایی های تمام نشدنی و… همه و همه نشان از زیبایی‌های بی‌نظیر لاهیجان و استان گیلان دارند. در تمامی نقاط این استان می توانید جاذبه گردشگری و طبیعتی زیبا را ببینید. برای آشنایی بیشتر با بام سبز لاهیجان، با جیگو سفری چند دقیقه ای به آن داشته باشید.

استان گیلان، شهر زیبای لاهیجان

همان طور که می دانید تمامی شهرهایی که در این استان قرار دارد، زیبایی خاص خود را داشته و جاذبه های متفاوتی را ارائه می دهد. در قسمت تالش ما شاهد ییلاقات، آبشارهای مرتفع و زیبا، مکان های گردشگری و تفریحی هستیم. در قسمت فومن و مکان های تاریخی آن غرق در گذشته و زندگی نیاکانمان می شویم، زندگی پادشاهان و خانه های ارباب رعیتی، اگر به سمت شرق گیلان برویم، به عروس این استان می رسیم، لاهیجان زیبا.

جاذبه های زیادی در داخل این شهر وجود دارد و شما را مجبور نمی کند که برای دیدنشان کیلومترها رانندگی کنید. در مرکز شهر شما می توانید، استخر بزرگ لاهیجان، کوهی که قد علم کرده است و زیبایی هایش را به رخ می کشد، فضایی دلنشین با امکاناتی فراوان، چه اهل فضاهای سنتی باشید و چه علاقه مند به محیط های مدرن، در لاهیجان می توانید بهترین تفریحات را داشته باشید. معروف ترین مکان دیدنی این شهر شیطان کوه لاهیجان می باشد که در روبروی استخر بزرگ آن قرار دارد.

سفری به بام سبز لاهیجان در عروس گیلان

برای رسیدن به بام سبز لازم است مسیری را طی کنیم، همان طور که از زمان های قدیم گفته اند، برای به دست آوردن خوبی ها لازم است، تلاش بسیار زیادی کرد. (البته مسیر دیگری نیز وجود دارد که می توانید با خودروی خود بروید. ناگفته نماند که مسیر پله ها زیبایی هایی بی نظیری دارد و اگر ناراحتی قلب ندارید، حتما مسیر پله ها را برای رفتن به بام سبز لاهیجان انتخاب کنید).

به سمت پله ها می رویم، پله هایی با تعداد فراوان، از کنار آبشار زیبا مسیر را شروع می کنیم. “دوربین خود را آماده کنید، مسیر پر از زیبایی است”. در همان ابتدا می توانیم عکس های زیبایی در کنار آبشار بگیریم. از میان درختان تنومند، بوته های زیبا و سرسبز عبور می کنیم. گویی خداوند این مسیر را نقاشی کرده است. در حالی که از پله ها بالا می رویم، غرق در زیبایی ها می شویم و مسیر به نظر خیلی کوتاه می رسد. هر چه به قله کوه نزدیک تر شویم، شهر و خانه هایی با سقف های رنگی رنگی کوچکتر می شود. به قسمتی می رسیم که استخر بزرگ در روبرویمان قرار دارد، این مکان بهترین جا برای عکاسی است. این عکس ها را از دست ندهید.

می توانید در بالای قله نشسته و کمی استراحت کنیم. پس از آن به فضایی سرسبز می رسیم، به شهر خیره شوید؛ چه منظره زیبایی…

بام سبز لاهیجان

چه امکاناتی در بام سبز وجود دارد؟

  • اگر با فرزندان خود به این مکان زیبا رفته اید، می توانید از معروف ترین شهر بازی آن استفاده کنید. می خواهید شهر را از ارتفاع بالاتری ببینید؟ سوار چرخ و فلک بزرگی که در بالای قله دارد، شوید تا زیبایی های شهر را تماشا کنید. شب های لاهیجان از زیباترین مناظری است که در دنیا وجود دارد. چراغ هایی که در جای جای شهر روشن می شود و شهر زنده ای که شب ها نیز مسافران و افراد زیادی را بیدار می بیند. همچنین فرزندانتان می توانند از سایر دستگاه های این شهر بازی استفاده کنند.
  • تله کابین لاهیجان احرار نیز در این منطقه قرار دارد و شما می توانید بر فراز شهر لاهیجان پرواز کنید. این مسیر زیبا بهترین مکان برای گرفتن عکس های زیبا بوده و شما می توانید طبیعت فوق العاده را در مسیر خود ببینید. برای اطلاعات بیشتر مقاله تله کابین لاهیجان را مطالعه کنید.
  • اگر بعد از سپری کردن مسیر طولانی حس گشنگی و یا تشنگی کرده اید، نگران نباشید. در بام سبز لاهیجان، کافه های سنتی و سوپرمارکت هایی وجود دارد.
  • می خواهید برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی بخرید، می توانید در این محل از غرفه های صنایع دستی و حصیربافی، وسیله هایی را تهیه کنید. البته لاهیجان با چای و کلوچه اش بسیار معروف است. می توانید از فروشگاه هایی که اطراف استخر وجود دارد، کلوچه و کوکی های تازه خریداری کنید.

در واقع با رفتن به بام سبز می توانید هم از زیبایی های منطقه و ویو فوق العاده بهره مند شوید و هم کودکان شما سرگرم شده و سوغاتی هایتان را تهیه کنید.

منظره شب بام سبز لاهیجان

بهترین زمان سفر به بام سبز لاهیجان

همان طور که می دانید فصل بهار مناسب ترین زمان برای سفر به استان گیلان می باشد. بام سبز نیز در فصل های بهار و تابستان سبز تر از همیشه بوده و منظره ای زیبا و دل نشین را به وجود می آورد. فصل خزان نیز زیبایی های خاص خود را دارد. به خصوص برای افرادی که عاشق رنگ هستند. زمانی که در این فصل از بام بام سبز به پایین نگاه می کنید، تمام فضا را رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای پر کرده است. در این فصل می توانید چای خوشمزه لاهیجان را در فضای بام نوش جان کنید؛ در حالی که به منظره زیبا خیره شده اید.

مسیر دستیابی

بعد از رسیدن به شهر زیبای لاهیجان، برای رسیدن به بالای شیطان کوه، بایستی به سمت مسیر زیر برانید.

اگر می خواهید از سمت پله به بام سبز(تاج عروس گیلان) برسید، لازم است مسیر 3.8 کیلومتری از مرکز شهر را طی کنید. به سمت “خ استقلال، خ شیرودی، بلوار امام رضا، بلوار خلیج فارس، خ کارگر، خ طلای سبز” بروید. سپس هزاران پله شیطان کوه را بالا بروید و از مسیر زیبای آن نهایت استفاده را داشته باشید. در صورت که اهل پیاده روی نیستید و این مسیر را قبلا رفته اید، با خودرو شخصی خود می توانید از راه ماشین رو بروید. نگران محل پارک نیز نباشید. این مکان مجهز دارای پارکینگ اختصاصی است.

منطره بام سبز

در لاهیجان و نزدیکی بام سبز کجا اقامت داشته باشیم؟

اگر می خواهید در مرکز شهر و نزدیکی استخر و شیطان کوه (بام سبز لاهیجان) اقامت داشته باشید، می توانید هتل ها و خانه هایی را در نزدیکی این مکان رزرو کنید. در صورتی که از ترافیک و شلوغی شهر خسته شده اید، می توانید در ییلاقات لاهیجان کلبه و یا خانه های بومگردی را اجاره نمایید.

برای این کار کافی ست به صفحه اجاره ویلا در لاهیجان در سایت جیگو مراجعه کرده، مکان مورد نظر و تاریخ را وارد کنید، تا ما بهترین مکان را با توجه به بودجه و سلیقه تان به شما معرفی نماییم. با جیگو سفری امن با اطمینان خاطر داشته باشید. در صورت بروز مشکل می توانید با پشتیبانی 24 ساعته تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید